Malastaren evakuointi

Kohteesta Star Wars Fanon Wiki
Loikkaa: valikkoon, hakuun
Edellinen

Malastaren taistelu

Malastaren evakuointi
MalastarenEvakuointi.jpg
Sota

Yksinäinen konflikti

Päivämäärä

11 eYt

Paikka

Malastare ja sen avaruus

Lopputulos

Kuolemanvahdin taktinen voitto

Osanottajat

Onith-lentue ja sen liittolaiset

Kuolemanvahti

Alukset valmiiksi, herrat. Onith-lentueen tuhonpäivä on nyt.
Trench Allusis, Kuolemanvahdin laivastoamiraali[lähde]

Malastaren evakuointi oli taistelu joka käytiin Onith-lentueen joukkojen ja Kuolemanvahdin välillä noin vuonna 11 eYt. Onith-lentue oli seitsemän vuotta aiemmin voittanut Kuolemanvahdin avaruustaistelussa Malastaren yllä. Kuolemanvahti keräsi suuren invaasiojoukon ja yllätti täysin Onith-lentueen vartiossa olevan laivaston. Tähtituhoojat lähettivät matkaan satoja tähtihävittäjiä ja pommittajia, jotka tuhosivat ison osan Malastaren pinnasta. Onith-lentueen tukikohta evakuoitiin, mutta suuri osa pakoaluksista tuhoutuivat ohittaessaan Kuolemanvahdin saarron. Tuhanset sotilaat taistelivat toisiaan vastaan Malastaren tukikohdan länispuolella suuressa laaksossa, missä Onith-lentueen tuhannen sotilaan joukko tuhottiin täysin.

Myös Kuolemanvahti kärsi suuria menetyksiä. Onith-lentueen taktisesti sijoitetut ilmatorjuntaturbolaser ampuivat alas satoja pommittajia, jotka syöksyivät keskelle taistelua, tappaen molemman puolen sotureita. Onith-lentue onnistui tuhoamaan monta salaista tiedostoa ennen tukikohtansa jättämistä, mutta suurin osa lentueen muista tukikohdista jäi Kuolemanvahdin käsiin. Onith-lentue perääntyi ulkokehän alueille ja Kuolemanvahti jatkoi valloitustaan Malastaren sektorissa. Onith-lentueen rivissä taistelua pidettiin suurena häviöna, mutta Kuolemanvahti taas puhui voitosta, vaikka molempien puolien menetykset olivat valtavat.

Esiintymiset[muokkaa]